ansträngning

vissa kämpar alltid till tusen, andra glider fram genom livet som på bananskal.. är så trött på att vissa får allting serverat för sig medan andra kämpar och sliter hela tiden..
oavsett om det är i skolan, arbetslivet eller på idrottsplan... finns vissa människor som alltid ger hundra procent medan andra inte verkar bry sig.. sånt gör mig så himla arg!

en del ger sig aldrig och gör sitt bästa hela tiden, andra väntar bara på att få en smörpass eller åka snålskjuts på andras ansträngning.. sen vill de ha lika mycket av äran som de som faktiskt gjort allt jobb, tyvärr verkar det som att detta blir mer och mer accepterat idag.. är det verkligen något vi vill? det är iaf inte något som jag ser som en bra framtidsvision.. tänk om alla jämt förlitade sig på att någon annan ska göra jobbet åt dem?


något att fundera över....

Kommentarer
Postat av: Sulinano

Hrm, nu känner jag mig träffad igen...

2006-04-03 @ 11:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback