ensamhet

är vi verkligen ensamma i universum?
skulle allt detta slumpmässigt ha skapats med bara en enda planet som det finns liv på?
ljuger alla människor som påstår sig ha sett UFO-n, eller är de bara helt galna?
det känns faktiskt ganska absurt att vi skulle vara hela ensamma i en så stor värld, jag menar nånstans i nån annan galax kanske det finns fler, kanske inte likadana, men ändå livsformer..

det skulle vara så himla tråkigt om det inte fanns nåt annat liv, vi lär ju snart förstöra vår egen planet när som helst.. kanske är det så att vi inte var ensamma från början men att de andra redan förstört sin planet? eller kanske sina planeter? är vi för smarta för oss själva? är det därför vi är så självdestruktiva?
nu känner jag mig som ett annat miffo som sitter här o snackar aliens och tror på liv i yttre rymden, men om nu universum är så stort som det sägs så borde det nästan vara omöjligt att det bara finns en enda planet med liv på.

varför finns alla de andra planeterna om de är helt döda? fyller de någon funktion? kanske har de nån gång gjort det.. jag vill nog inte att vi ska vara ensamma, för isf är det som att någon gjort oss till en sorts övermän över universum.. och att ha såna tankar ger bara storhetsvansinne och förstörelse.. det skulle innebära att vi har rätt att förstöra och exploatera resten av galaxerna så som vi gjort med vår egen.. en dag kommer vår jord att gå under efter som vår sol sakta men säkert är på väg att dö, men jag tror inte att vi kommer få uppleva det.. jag tror att vi själva kommer att ta död på allt liv på jorden inklusive oss själva långt innan det inträffar...
människan är en ung art, men har redan under den korta tid vi existerat hunnit förstöra vad som tagit miljarder år att bygga upp..

snälla säg att det finns andra där ute, kanske någon ras mer intelligent än vår, någon som kan sätta stopp för förödelsen innan vi ödelägger resten av rymden...

Kommentarer
Postat av: Janna

Du är klok gumman.

2006-08-28 @ 18:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback