and so this i x-mas

julen är inne på sin sista dag, sin sista timme till och med. o vad har man åstadkommit? inte så mycket... vi har vräkt i oss julmat och varit själviska och öppnat en massa jävla presenter. till vilken nytta? firar man inte jul till åminnelse av jesu födelse? han kom väl för att rädda människan från sitt fördärv. nu har vi gjort hans högtid till ett enda stort fördärv... julen är inte vad den borde vara.
jag är inte ens kristen, men jag är så sjukt jävla trött på denna kommersialism som råder...

dagens jul är en jul påhittad av coca cola company för att tjäna mer pengar och göra folk korrupta o förstöra barns tänder och matvanor.. går inte en minut på tv utan att någon tv-kanal visar coca cola reklam under jul.

och sen har vi jultomten, sankt nicolaus.... som om han är nåt helgon nuförtiden... titta bara på hur han ser ut! han skulle kunna vara en levande reklampelare för systembolaget!
röd alkisnäsa och skrattar hela tiden och tränger sig på hos främlingar. kolla sen in hans ölmage, en sån kagge får man inte utan anledning.

jag önskar verkligen att världen automatiskt blev en bättre plats bara för att det är jul, med frid på jorden och att alla bryr sig om varandra... men så är det inte.
förra julafton blev en kille jag känner nästan dödad av sin styvmor med yxa mitt under kvällen... är det vad vi kallar julefrid?
hur mycket bråk uppstår inte under julen? hur många försätter sig inte i skuld för att köpa alla dessa julklappar som man egentligen inte har råd med?
nej världen blir ingen bättre plats bara för att vi smyckar våra hus och tänder alla ljus.. det är materialistiskt..

önskar att alla bara kunde tända ljusen i sina hjärtan istället och börja ta hand om varandra och vara ärliga mot varandra... och inte bara under julen, utan året om

Kommentarer
Postat av: Andreas

God Jul & Gått Nytt År!
Hehehe, inte visste jag att du tänkte på julen så här......
Det är ett sätt att tänka, men tiderna moderniseras.
Jag tänker nog mer på vad man har och är glad för. Att man har ett hem, osv. Jag försöker vara så positiv som möjligt, och du har rätt, världen blir inget bättre med att vi smyckar våra hus men vi kanske tänder ett hopp?

Men hoppas du hade en trevlig och fridfull jul & nyår ändå =)

MVH
Andreas i Kalmar

2007-01-03 @ 13:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback