jul jul icke strålande jul

23 december... +7 C ute... oj oj oj oj va juligt!!!! INTE!
vad har hänt? är det verkligen växthuseffekten som ställt till det såhär? vad hände med den vita julen? det är till och med pollenvarning utfärdat, i december! helt sjukt!
inte fan får man julkänslor när regnet öser ner o det är lite lagom halvljummet ute... uscha buscha...
det känns verkligen inte som jul än... o imorrn är det meningen att tomten ska komma... ska han ha hawaiiskjorta och flipflops eller?

vad är det som gör att man får julstämning i kroppen egentligen? är det julpyntet? maten? dofterna? julpyntet gör mig mest bara irriterad just nu, o julmat har jag redan ätit i mängder, än så länge har jag hunnit med 4 julbord... det är ju faktiskt bara snön som saknas..

undrar om det var snö när jesus föddes egentligen? varför har man fått för sig att snö hör ihop med julen? det är väl mest vintern när man tänker efter. för i en del länder infaller ju julen under deras sommarhalvår, inte fan har dom nån snö på julafton. men jag verkar vilja ha det i år, trots att jag inte är så förtjust i snö när det väl kommer till kritan. den ska bara vara där för sakens skull.

men när väl snön kommer, då gnäller man över att det är kallt o blött och svårt att ta sig fram... varför längtar man alltid efter det som inte finns? efter det man inte kan få?


"I´m dreaming of a white christmas..."

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas att DU får allt du önskat dig.
Ha nu en underbar jul.
Massa kramar, Johanna

2006-12-23 @ 15:09:06
Postat av: Mr. M

Tjena, vad bra du skriver. Man kan ju knappt sluta läsa. Hoppas allt är bra där hemma! Peace

2006-12-23 @ 15:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback