planeterna

det påstås att kvinnor tänker mer med den vänstra sidan som är den känslomässiga, och män mer med den högra som är den logiska..
kan det vara därför som vi jämt överanalyserar och tänker för mkt? grubblar killar lika mkt över alla smådetalj i folks beteenden när det handlar omrelationer som tjejer gör?

nu generaliserade jag iofs litegrann, alla kvinnor överanalyserar inte, o vissa män verkar fundera mer än vad jag gör.. men varför är det så att vad många killar tycker är en petitess kan bli ett riktigt bekymmer för en hel del kvinnor som de hänger upp sig på och sitter och grubblar sönder över..

män är från mars, kvinnor är från venus heter det ju.. men är vi verkligen så olika att vi talar förbi varandra hela tiden? har vi totalt olika sätt att se på saker och ting? finns det någon stor skillnad i vår tankeprocess, vårt sätt att bearbeta det som hänt oss under dagen. är tjejer mer emotionella överhuvudtaget?

ligger skillnaden i att vi ä två olika kön? eller är den på ett individuellt plan? är det så att killar kanske lär sig från de att dom är små att de ska bete sig på det sättet? och att vi tjejer ska vara på ett visst sätt? är vi fortfarande så påverkade av det förhistoriska stadiet än idag att vi har så inpräntade roller på hur vi bör vara?

sen faller ju vissa individer från den här normen, jag känner många tjejer som beter sig långtmer "manligt" än många killar jag känner, o vice versa.. och ibland lyckas ju även tjejer göra kommunikationsmissar med varandra... det har jag fått erfara på senare tid.. vi som ska vara så bra på att läsa mellan raderna är tydligen inte det...

män är från mars, kvinnor är från venus... nääää ibland tror jag att en hel del av oss är från pluto....

Kommentarer
Postat av: Janna

"och ibland lyckas ju även tjejer göra kommunikationsmissar med varandra..." citat janna och linda "Janna kan du skynda dig!?!?!?: "Jajaaaa Linda förlåt att jag äter sakta!!!" Ja, hur det nu var. Vi kanske är från Jupiter, det är ju en rätt stor planet... kanske kommer vi från olika delar av den? Kram på dej gumman!

2006-07-19 @ 18:36:49
Postat av: Ernstheimer

Du ställer många frågor, Linda. Många av svaren får du om du läser den fantastiska boken Under det rosa täcket av Nina Björk.

2006-07-20 @ 01:14:52
Postat av: dusko

Jag tror hela världen består av en enda stor illusion!

2006-07-20 @ 01:23:09
Postat av: Lasselainen

Jag är manligast av oss alla! Tihi. Kjamis.

2006-07-20 @ 12:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback