VM-skandalen

bäst att jag skriver det här innan Portugal-matchen imorrn så jag inte blir beskylld för att skriva det här pga att jag är arg över någon förlust..

domarna i detta vm-slutspel har varit allt annat än bra, ren domarskandal sedan åttondelsfinalerna började skulle jag t.om vilja påstå..

sveriges röda kort mot tyskland
italiens straff mot australien
brasiliens offside-mål mot ghana
pohl domaren som gav tre gula kort till samma spelare under samma match innan han kom på att spelaren skulle få rött

kan fortsätta räkna upp enskilda situationer men jag tror ni fattar vinken faktiskt..
hela portugal-holland matchen spårade ju ur pga att domaren inte kunde säga ifrån var nivån skulle ligga, spelet hade aldrig blivitså våldsamt om domaren hade börjat visa kort redan vid första tacklingen på cristiano ronaldo!

tycker att domarna överlag haft alldeles för stor respekt för de stora kända lagen, de har haft lättare att frå frisparkar o straffar med sig..
det har inte varit övertydligt, men lägger man ihop alla matcher kan man faktiskt hitta ett mönster..

sen är det inte lätt att vara domare, man har press på sig o tänk nu sen alla dödshot och liknande börjat, jag hade inte velat vara i deras skor..
men trots detta, tar man på sig uppdraget ska det utföras rätt!

spola bort alla slusken, ut med fusken!

Kommentarer
Postat av: Janna

Uppdaterad, efter order från dig :)

2006-07-04 @ 17:41:50
Postat av: Janna igen

Men vad har hänt med din blogg? Dags för update!

2006-07-10 @ 10:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback