funderingar om studier... lr?

om någon håller föredrag för länge och drar över tiden, är det då rätt att avbryta denne?
JA! - tycker jag iaf, så länge som man gör det på ett schysst sätt, som jag tex gjorde idag hehe... började applådera efter att gruppen svarat på en fråga från publiken, detta satte igång alla andras applåder vilket ledde till att läraren tog föredraget som avslutat... en geniblixt av mig anser jag..

varför har man tentor egentligen? jo klart att det måste finnas nåt sätt att mäta vad man lärt sig, men vissa kan mycket mycket mer än vad de visar på tentor.. det finns folk som ständigt underpresterar när det är dags för tentamen.. kan bero på nervositet, att man inte förstår frågans formulering och mycket annat.
det måste finnas något bättre sätt att mäta kunskap.. om jag bara kunde komma på nåt bra, inte för att jag tycker att det är helt fel med tentor, men man kanske inte måste ha det som avslutningsmoment på varje kurs?

seminarier är ganska bra, vilket vi nu haft två st, eller egentligen fler seminarier, men det har varit två olika moment som betygsatts under dem.. en artikel och en sammanfattning, det tyckte jag var ett oerhört bra sätt att visa att man faktiskt läst och förstått det som står i boken.. för en del som skriver bra på tentor vet faktiskt inte vad det är de skriver, de skriver bara rakt av det som de läst i böckerna...

eller så är det jag som bara försöker bota min tentaångest inför nästa vecka med detta inlägg, det lär vi ju märka..

Kommentarer
Postat av: Sulinano

Skriv oftare, har jag ju sagt!

2006-03-20 @ 14:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback