morronstress

det är verkligen sant att man presterar bättre under viss stress.. gick upp kl tio i sju idag för att skriva en sammanfattning av ett kapitel som jag ska ha seminarie på kl 9.. o shit va det gick undan.. igår kunde jag inte för alla pengar i världen motivera mig själv till att sitta ner o ens påbörja uppgiften..

men nu när jag gick upp kände jag mig äckligt pigg och motiverad och rapp i fingrarna o hjärnan hade haft chansen att processera informationen jag tuggade i mig igår kväll.. fast iofs, hade jag börjat i tid till exempel före helgen så hade jag ju faktiskt inte behövt stressa alls..

varför skjuter man upp saker till in i det sista?
har en viss förmåga att nästan alltid göra det, trots att man varje gång säger: nästa gång ska jag verkligen börja i tid så att jag slipper stressa..

men varför tycka illa om stressen om den nu är så bra för skaparprocessen o det kreativa i oss? hmm.. ja det tål att tänkas på...

ska nog sätta mig ner o fundera över det en kvart.. eller så ska jag sova lite till innan skolan börjar.. *hehe*

Kommentarer
Postat av: Jennie the blondnedslag

aaaaaaaaalskling, a va kul att kunna lasa vad som hander hemma hos dig. folk hemma kan ju lasa vad jag hittar pa, lite da och da iaf, men far ju nastan aldrig veta vad som hander hemma. fy satanb va trott jag ar, klockan 5 pa eftermiddagen, men bra...skriver ett mail istallet...puss puss smisk och klam

2006-03-08 @ 07:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback