uppföljning

ja för att följa upp det här med äckligheter... satt i soffan igår o filosoferade med pojkarna små... himla intressanta bakfyllediskussioner man kan hamna i alltså..

kom in på inlägget jag skrev sist o då kom jag osökt att tänka på mundiarré och ordbajseri.. vissa människor använder så himla stora ord, o en del använder bara för många ord.. jag lider nog litegrann av mundiarré tror jag.. för jag har en förmåga att prata alldeles för mkt och lyssna alldeles för lite.. men men man får ta det onda med det goda, jag lyssnar iaf för det mesta om det är något viktigt som sägs..

hade en lärare en gång som kunde stå hela timmar och bara ordbajsa, inte undra på att man somnade.. sen finns de ju de som aldrig kommer till punkt, de som aldrig kan få fram vad det är som de försöker säga, det är kanske inte heller det mysigaste.. såna drygheter kan verkligen gå mig på nerverna ibland.. en del människor använder ord och uttryck som är så stora och komplexa att de inte själva vet vad de pratar om ibland, de går vilse bland alla ord och tappar bort sig.

det är en konst att kunna prata och skriva enkelt... en konst som jag hoppas att jag bemästrat (klarat av) under detta inlägg...

Kommentarer
Postat av: Litmanen

Jag fattar inte ett ord av vad du nyss skrev... ;)

2006-03-06 @ 13:33:57
Postat av: Klünsmann

Det beror nog mer på litmanen än på dig ska du se Linda.

2006-03-06 @ 22:02:45
Postat av: Sulan

Känner mig träffad... Det där med att prata mycket är i och för sig en dygd, så det gör inte så mycket. Har man förmågan att prata konstant utan att behöva fundera över vad man säger ska man känna sig priviligerad. Då slipper man ju tänka!

2006-03-07 @ 01:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback