nummer

det är lördagkväll, nån följer med dig hem, ni har det jättemysigt hela natten o stämningen är jättebra när ni vaknar oxå.. ni kanske ligger kvar o myser o pratar på morgonen och allt känns verkligen toppen..
killen har flera ggr kvällen innan gett hintar om att han vill ha ditt nummer för vidare kontakt..
och innan han ska gå hem nästa dag så frågar han dig om numret och får det..

så går det några dagar, men inte ett ljud från honom.. mobilen ligger där och väntar men nääää inte ens ett litet pip...
varför ber man om någons nummer om man inte vill ha det?
brukar du be om folks nummer om du inte tänker höra av dig?
varför ta upp onödig plats i telefonboken med ett nummer som du ändå inte vill ha egentligen?
för vissa kanske det är jättelogiskt, men i mitt huvud går det verkligen inte ihop...

är det någon sorts oskriven regel? att man måste be om numret för att vara artig?
jag skulle iaf aldrig få för mig att fråga efter numret om jag inte har för avsikt att använda det, så mycket vet jag! men du kanske tycker annorlunda?

ber man om numret för att det är den lätta utvägen? lättare än att säga att kul att ses men jag vill inte se dig igen?


om man är relativt nykter och följer med någon har man ju inte ens fyllan att skylla på.. då borde man mena det man säger..


jag tycker att vi alla borde bli lite ärligare och spara de stackarna som väntar vid telefonen mycket tid och ångest.. för trots allt så är det ju deras tid vi slösar och inte vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback