objekt

e så trött på att bara bli betraktad som en kropp... jag är mer än schyssta bröst, en vältränad mage och klämgo rumpa... det här låter egocentriskt men känner att jag nu fått höra en gång för mkt hur sexig jag är av någon som bara vill en sak med mig..

hur tror ni killar att det känns att bli betraktad som bara en snygg utsidag? att få veta att man bara är ett skal, en fräsch förpackning utan innehåll?

när någon säger: hur kan någon som ser ut som du vara singel?, men sen själv förklarar efter att man utbytt saliv att den inte vill ha någon relation med en så mår man inte så himla bra..
det är som att få kastat på sig att den person man är inte duger... visst är det kul att höra att man ser bra ut, men vad hjälper det när folk tycks tro att man därmed automatiskt har lätt för relationer? eller att det är okej att utnyttja folk som har utseendet med sig för att de ändå får det de vill ha bara de vill ha det tillräckligt mkt... sorry världen funkar inte så!

sluta behandla varandra som objekt, alla är känslovarelser hur lite vi än vill erkänna det o jag är ledsen men nästa gång jag får höra hur sexig eller het jag är kommer jag inte ta det på något bra sätt, kommer bara bli besviken över att ni inte kom på nåt bättre att säga...

Kommentarer
Postat av: Tove

Mycket träffsäker blogg. Å alltför sant.
Man är så mycket mer än utsidan men hur många tar sig tid att lägga märke till mer...

2006-05-18 @ 17:52:47
Postat av: Ollie

Respect!

2006-05-23 @ 01:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback