yrsel

sjukdom kommer alltid när den är som olägligast.. aldrig när man inte har nåt speciellt för sig, utan alltid när man ska nånstans eller har något viktigt att göra. som t.ex en tenta eller att man ska resa bort..
först intalar man sig att man inte är sjuk på riktigt, att det bara är inbillning, kanske lite huvudvärk eller att det bara helt enkelt är kallt ute och det är därför man fryser..

sen känner man yrseln komma, o man blir helt igentäppt i huvudet.. det slår lock för öronen o näsan rinner oavbrutet. det är då det är dags att bädda ner sig, för oavsett hur gärna man vill vara frisk o bara fortsätta på samma spår som innan blir man det inte om man inte vilar..
men hur jobbigt e det inte att ligga mellan svettiga lakan o känna hur man blir röd i ansiktet o huden hettar (dvs när det är av fel anledning!) ?

det känns som att alla baciller på nåt sätt känner på sig när man har något planerat, att de och virusen gått samman enbart för att jävlas med oss människor... usch säger jag bara! jag skall uppfinna ett vaccin en dag som gör mig immun mot oläglig sjukdom.. sen om jag tvunget måste bli sjuk på nåt lov eller liknande när jag ändå bara ligger hemma o drar må så bli... men snäääällla! låt mig bli frisk tills imorgon!
så lovar jag att sluta ta c-vitamin för att hålla mig frisk!

Kommentarer
Postat av: Sulan

Man blir aldrig sjuk om man har en whiskeyflarra tillgänglig i barskåpet. Skulle man mot förmodan känna sig lite krasslig är det bara att man tar sig en liten styrketår, gärna kombinerad med en väl tilltagen kopp K. I absolut värsta fall, och då jag menar verkligen absolut värsta fall, kan det krävas en gnutta fotboll och en liten, liten pris snus.

//Husdoktorn

2006-05-04 @ 13:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback