elfsborg!

äntligen äntligen äntligen!
efter 45 års väntan är guldet äntligen tillbaka i Borås, okej jag vet att jag inte är speciellt förtjust i stan i sig men lite patriot måste man ju ändå vara, laget gillar jag ju.
När man tänker på att laget bara vunnit 4 ggr totalt och senaste gången var 1961 så tycker jag faktiskt att även de som egentligen inte är direkta guliganer kan unna killarna detta.
De som påstår att Elfsborg inte är någon riktig klubb borde ändå begrunda det faktum att klubben har 62 säsonger i allsvenskan och vann första gången redan så tidigt som 1936!

AIK:s Wilton Figueiredo säger att han är ledsen och besviken för att de egentligen är "Sveriges bästa lag", men borde inte det bästa laget vara det som faktiskt vann?
eeeh JO!
Elfsborg har bara förlorat 2 matcher på hela säsongen och har förlorat de senaste 11 mötena mot Djurgården, att man tog tag i det och vann den viktigaste matchen på hela säsongen visar väl något?!
Okej AIK gjorde en jättebra match och vann stort, men varför tjafsa när det inte ens hängde på målskillnad? de hade en poäng mindre så är det bara. Deras chans att ta hem guldet var ju att Elfsborg skulle göra bort sig och tappa poäng.

Sen har vi den omdiskuterade handsen i andra halvlek mellan Elfsborg - Djurgården, kanske skulle han dömt straff kanske inte? men då ska man oxå ha i minnet att Elfsborg fick ett mål tveksamt bortdömt mot Helsingborg när de spelade 1-1, hade man fått det målet med sig hade segern i allsvenskan ändå varit Elfsborgs... den gången blev det bortdömt, den här ggn valde domaren att fria hellre än att fälla, så är det, domaren dömer och har alltid rätt oavsett hur fel han än har.

jag vill slå ett slag för elfsborg och för Joakim Sjöhage som petade in 1-0 måler och visade att han pallade när trycket var som högst! grattis killar, det här har ni förtjänat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback