skönhet

låg och kollade på topmodel innan.
dessa jävla skönhetsideal.. ibland förstår jag inte riktigt, gör man inte kläder för människor? de flesta människor är inte sådär smala.
de sa att en av tjejerna hade ett problemområde med sina höfter, tjejen var skitsmal och hade en antydan till former.
höll på o bli galen, de andra tjejerna var beniga pinnar o inget som jag hade velat släpa med hem till sängen.

vem är det som avgör vad som är vackert egentligen? alla har ju så himla olika ideal.
kollar man playboy eller porrfilmer så är det en sorts ideal, kollar man på filmstjärnor så är det ett annat, o kollar man modevärlden så är det nästan skrämmande hur mkt de olika världarna skiljer sig åt.
sen får man inte glömma att i olika delar av världen så ser skönhetsidealen olika ut.

på en del ställen är fetma något fantastiskt som nästintill dyrkas, o på andra ställen ska man vara så liten o nätt som möjligt, som en liten älva.

det finns sånt som kallas klassiskt vackert, sen finns det trendigt, sexigt, snyggt eller så kan man vara söt eller gullig.
ofta tycker inte jag att såna som andra tycker är snygga är sådär jättesnygga faktiskt. jag gillar skönhet med personlighet, lite eld.. inte sån där livlös skönhet..
och så har vi ju såna som blir helt fantastiska på bild men kanske inte alls är lika vackra i verkligheten.
och så finns det såna människor som är så vackra på insidan att det lyser igenom och de blir vackra i mina ögon.

kan det verkligen vara så enkelt att skönheten ligger i betraktarens ögon?
kan det vara så att alla är vackra på sitt sätt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback