tåg

åkte tåg häromhelgen.. tänk att det ska vara samma procedur varje gång..

först ska man tänka på att det ska vara sköna kläder så man inte sitter i tre timmar och våndas, sen kan man inte se ut hur som helst heller, för då e de garanterat nån kärring/gubbe som fnyser åt en o tycker att man ser ut som en ungdomsligist.

och varje gång ska man behöva släpa sin enormt tunga väska och ställa den i gången, eftersom det inte finns nånstans på tåget där man kan lämna av stort bagage, och väskan är naturligtvis för stor och tung för att läggas upp på bagagehyllan.
sen ska den mindre väskan snabbt hivas upp på hyllan för att man inte ska orsaka trafikstockning där man står i mittgången. och surprise, visst ramlar väskan ner och öppnas o innehållet dröser ut över golvet så att det blir riktigt pinsamt.

och som vanligt sitter det någon på min plats när jag väl hittat den i kaoset som blir varje gång alla ska tränga sig ombord på tåget samtidigt. och det hjälper inte hur artigt jag än säger till eller hur gullig jag försöker se ut, personen blir lika förbannad varje gång som den måste flytta på sig..
och sitter det inte någon på min plats så har jag garanterat hamnat jämte nån riiiiiktigt udda person. tex en alkis som vägrar sluta prata med mig trots att jag har MP3-n på högsta volym o varken hör eller bryr mig om ett skit vad han säger.
eller en illaluktande lodis som inte vet vad deodorant är, o har jag riktig tur så somnar han och lutar sig mot mig och lägger sig över halva mitt säte oxå.
eller så kan det vara den där lilla skitungen med riktiga ryck som sitter längst in jämte fönstret och måste ut och titta på saker hela tiden eller springa på toaletten varje kvart så att jag måste resa mig upp hela tiden.

hann faktiskt med båda de två förstnämnda typerna i helgen.
finns det inget smidigare sätt att  lösa tågresandet?
typ en kupé för folk som bara vill vara ifred och läsa sin tidning utan att vara sociala, där inga springande skrikiga ungar får vara, och alla alkisar är strängeligen förbjudna genom blåstest??

pliiiiizzzz SJ can u make this happen for me?

Kommentarer
Postat av: Janna

1. Vet du inte att mp3spelare på högsta volym är väldigt irriterande för den som sitter bredvid?
2. Jag lovar att le om du nångång tänker ta min plats som jag lyckats hitta som enda lediga säte bland hundratals fulla.
3. Åk X2000:s 1:a klass så får du det lugnt och skönt. Plus att du får en kvällstidning. Och kaffe eller te.
4. Jag gillar dej! Läs min blogg nu, jag LOVAR att uppdatera den oftare.

2006-11-28 @ 11:13:07
Postat av: emil

du och jag kan instifta en egen tågbana. utan lodisar och gnälliga kids.

2006-12-12 @ 13:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback