Teve

Nu har jag suttit och kollat på barnkanalen i snart två timmar... men varför?
hade jag kollat på den om jag hade haft bättre utbud av kanaler?
vem bestämmer vad som är bra TV?
o varför kollar jag på vissa program? kollar jag egentligen på det som jag tycker är bra, eller kollar jag på det som andra säger till mig är bra?

tittar oftast bara för att fördriva tiden, ibland kan man sitta hur länge som helst utan att ens reflektera över det man sett.. om nån hade frågat mig vad jag sett på TV idag hade jag inte kunnat svara på det.. för jag tittar utan att engagera mig i det.. bryr mig egentligen inte om vad som är på, bara något är igång...

som nu tex när både datorn och TV:n är igång, och jag är inte riktigt fokuserad på något av det.. varför är det så himla viktigt för oss människor att ha saker igång omkring oss... vissa kan inte vara hemma utan att ha musik på... andra har datorn på dygnet runt utan att ens använda den.

mamma brukade kalla TV:n för dumburk när jag var liten, o nu inser jag att hon nog till viss del hade rätt.. den används som en anledning för att slippa göra andra saker.. hur skulle det annars komma sig att jag nu kollar på kunskapskanalen på ett program som jag inte alls är intresserad av när jag har en intervju att renskriva som måste vara klar imorgon?

hur stor inverkan har egentligen det man kollar på? jag brukar aldrig komma  ihåg det jag sett, förrän kanske lååååångt låååångt efteråt.. ibland när nån pratar om något så kommer det plötsligt tillbaka till en, "hmmm vänta lite det här känner jag igen, ahaaa jag måste ha sett det på TV!"

jag tror inte att tv-spel o sånt har så stor inverkan på barn och våld som det påstås, isf skulle väl även program och spel som pokemon förbjudas? jag förstår mig inte på föräldrar som inte vill låta sin barn kolla på actionfilmer, men ändå låter dem kolla på typ Pokemon och Digimon.. om nu barn är så lättpåverkade som det sägs så borde väl även sådant våld färga av sig på dem? för det är ju det enda Pokemon går ut på, att låta de små olika monstren slåss mot varandra...
nä allt är nog relativt, men är man så dum att man tror att allt våld kommer ifrån TV så kanske man inte bör ha någon TV alls hemma, för våld visas ju även på nyheterna, varje dag...

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej fisen!
Alla har bloggar nu förtiden förstår jag för det är skojj :) sa till maria att hon skulle gör en så hon kan lägga upp och visa sin märkesplagg ha ha :P
ha d smisk


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback