kött

öppnade kylskåpet när jag kom hem till päronen idag och insåg till min stora förskräckelse att det inte fanns några döda djur att lägga på mackan! ska man behöva nöja sig med ost när det man mest suktar efter är en slaktad ko.
du kanske tycker att jag låter barbarisk nu, men jag står helt och fullt för att jag älskar kött, i alla dess former.. jag kan inte förstå hur vissa människor väljer att vara vegetarianer, eller alltså jag respekterar väl deras val och accepterar det.. men jag kan då inte för alla muffins i bagarens ugn förstå hur man frvilligt kan avstå från kött?

En fet blodig biff, lammkotletter, julskinka, kyckling, kalkon, hamburgerkött, prickig korv... ååååååh! det som är SÅ gott!
en måltid helt utan kött är inte en måltid för mig, det är nåt salladstjosan som man kan ge till kaninen istället för till mig, sen att jag på fullt allvar uppfattar grönsaker som något äckligt och farligt, det är en annan historia..

om det var meningen att vi skulle vara gräs/växtätare precis som tex elefanter eller antiloper hade väl våra kroppar varit utformade på sånt sätt att vi hade kunnat klara oss på det.. men så är inte fallet, ve behöver vissa ämnen som finns i andra djur.. okej ni säger att man kan käka soyaprodukter o sånt ist, och ja jag har provat och det smakar gott, men det är ju sånt som vi själva framställt och hittat på för att kunna ersätta det som kroppen egentligen vill ha... inte fan ser ni soyakorvar växa på träd?

den dag som corn börjar växa på buskar och jag börjar gilla gräs, den dan kommer jag bli vegetarian!
fram tills dess kommer jag fortsätta äta döda djur, hur gulliga de än är.. alla ska vi dö nån gång, då kan man lika gärna ta till vara på fläsket... moahahahahahahaaa



(blivande kannibal?)

Kommentarer
Postat av: Mia

Håller fullständigt med dig. kött är godast!!!

2006-09-10 @ 15:46:28
Postat av: Janna

Nu jädrar... tänker aldrig i hela livet mer prata med dig!!!!! Din masochistiska okorrigerbara mörderska! Nääää.. skoja såklart! Du får göra som du vill, men jag tänker då aldrig mer i livet äta en kossa! Förresten. Tack så jättemycket för dina uppmuntrande ord idag, jag blev tokglad!!! Massa kramar

2006-09-11 @ 20:28:42
Postat av: Lasselainen

För det första: Det heter quorn.
För det andra: Kan det inte vara så att det är en del i evolutionen att vi så småningom ska kunna klara oss utan att äta andra levande organismer? Förr behövde vi äta kött för att överleva, så är inte fallet längre. Åtminstone inte för oss välbärgade som bor i i-länder.
Alla gör som de själva vill och det är inte så svårt att förstå att vi har olika tycke och smak, enligt mig.
Jag tycker att det funkar ganska bra att äta vegetariskt för det mesta. Men till dess att någon hittar ett bra substitut till bacon väljer jag nog att vänta med att helt gå över till den "andra sidan".

2006-09-12 @ 17:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback