nej

oron över att det håller på att hända igen växer sig bara starkare i kroppen..
ångesten kommer tillbaka..
vad gör jag fel?
hur ska man göra?

när både text och ord raderas ut som att det aldrig betytt något alls fastnar klumpen i hjärtat...
när vet man om det egentligen är sant?
hur mkt ska man våga lita på folk?

ja jag har problem med tillit.. men att folk sedan sviker mitt förtroende gör inte det hela bättre, det gör det bara svårare för mig att börja lita på nya människor...
paranoian kommer allt lättare... man analyserar situationer och människor som man annars inte skulle göra, för att minsta lilla tecken på att något skulle vara fel gör att allt tvivel kommer tillbaka på samma gång..

när jag fick veta det som jag alltid misstänkt trodde jag att det skulle kännas som en befrielse, men det gjorde det inte.. nu vet jag att jag inte betydde nog... nu vet jag att jag inte var tillräcklig... efter över 2,5 år gör det fortfarande ont att få veta något sånt.. att få det bekräftat att jag aldrig var för dig, vad du var för mig...

de personer som gör intryck i ens liv kanske man själv inte alls haft så stor inverkan på...

jag klarar inte av det en gång till på så kort tid...
vill inte bli sviken mer...
vill kunna lita..
vill våga..



men vem kan man lita på?

Kommentarer
Postat av: Andreas

Fast Linda, du har ju alltid sagt att du är sosse och att du är "rädd" för att de kommer plocka bort all välfärd typ.
Men nej, du kan ju ha röstat på vad som helst. :-)

2006-09-28 @ 00:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback