tid

det är verkligen så att när man har kul så går tiden fort, för fort oftast.. nu har jag suttit o tråkat i en halvtimme, trodde jag, visade sig bara vara en kvart..
ändå har jag gjort massa saker, varit inne på msn, städat, varit på toaletten, pillat med en dvd-spelare, o ändå vägrar tiden att gå..
så fort som det är nedräkning mot något skoj så står tiden tydligen helt stilla..

tiden har alltså gått så sakta att jag kände mig tvingad att sätta mig ner och blogga om det, om inte annat så iaf för att slå ihjäl ännu lite mer tid..
det kändes som att det var så nyss som jag satt hemma o skrev om mitt älskade kött, men det var nästan en vecka sen tydligen, där hade tiden gått jättefort igen.
men att skriva detta blogginlägg tar tydligen en evighet, för det känns som att jag inte kommer nånvart alls, trots att jag sitter här o hamrar ilsket på tangenterna.

nu är det en halvtimme kvar att spendera, hur lång tid kommer denna halvtimme att ta? ett år, två dagar, en timme, eller kanske exakt en halvtimme..?
hur lång är en halvtimme egentligen? alltså jag vet att den är trettio minuter, men ibland går det snabbare o ibland jättesegt, vilket tempo ska det egentligen gå i?
finns det något specialtempo som känns normalt? som alla tycker känns som att ja nu har det gått en halvtimme?

det där med tid är knepigt.... för knepigt för min hjärna.....

Kommentarer
Postat av: Janna

Nu har halvtimmen gått i alla fall. Men nu är det en ny...

2006-09-17 @ 13:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback