aprilväder

ibland tror jag att vädergudarna driver med oss.. som att de inte har något bättre för sig än att skicka regn och snö lite pö om pö på oss.. eller varför inte en hagelskur eller två när de ändå är igång?
april månad är en sådan period..
det är inte konstigt att det kallas aprilväder..  ena dagen är det så varmt att man inte ens behöver jacka eller knappt ens skor när man drar iväg till mataffären... nästa dag när man vaknar så är marken täckt av snö... vafalls?? vad menas med detta???

varför väljer gudarna just denna månad för att driva med oss?
kunde det inte varit i typ januari istället? tänk vad underbart att vakna upp en januarimorgon av att fåglarna kvittrar och solen skiner!!! eller att det går att bada utan att behöva hugga ett stort hål i isen och basta en timme före för att inte frysa ihjäl.. att bara få näcka lite random mitt i vintern, wunderbar!

väder verkar komma och gå litegrann som det vill.. eller inte vill kanske man borde säga? för ibland verkar det som att vädret inte vill komma alls... de där grå dagarna när man varken ser moln, sol eller regn. när det inte riktigt blåser och inte riktigt är vindstilla.. de där dagarna man bara vill stänga in sig på sitt rum och sova tills vädret kommer tillbaka... de där dagarna hade man gott kunnat vara utan..

nä nu längtas det till ljuva maj... då knoppar står i blom!

Kommentarer
Postat av: Janna

Kan ju inte sms:a alla =) Skrev till Lotta för hon var med mig till optikern när jag bokade tiden! Sooool ute... gu va Kalmar är bra =) Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback