det vita syndafallet

jag gillar verkligen INTE snö!
man skulle kunna gå så långt som att säga att jag faktiskt hatar snö..
förstår inte vad det är som folk går omkring o längtar så mycket efter?
de säger att det är "vackert"

vad är det som är så vackert?
det är vitt, är gråhåriga små pensionärer också vackra då eller?

snö är: kallt, blött, obehagligt, irriterande och allmänt hemskt!
snöstormar ställer alltid till problem för alla..
har du nån gång hört nån skrika: Yiipppiiiie det ska bli snöstorm ikväll!!!!!   ??????

man kan inte cykla, när man går till och från plugget får man förbannat massa snö i ansiktet hela tiden.. det blåser upp vitt grus som gör att man knappt kan se handen framför sig..
när snön smälter och sen fryser på igen blir det halare än halkbanan jag gjorde min halkkörning på..
ja det är kul när folk vurpar, så länge som det inte är JAG som vurpar...

nu är det även så att det finns folk som är köldallergiker, vi kanske inte ska tala om hur kul snön är för dem? när deras kinder och händer svullnar upp och blir röda och kliar och sticker... hur mysigt tycker ni det låter?

snön är ett straff från gud, för att vi trodde att vi skulle gå fria i år när den ännu inte infunnit sig... den är hans vita syndafall som låter oss veta att vi aldrig ska känna oss säkra..

om den höll sig borta över ju kunde den lika gärna fortsatt med det...... fy f*n för snön!

Kommentarer
Postat av: Snesteg

Klart att dt är syndafallet som kommer,du har ju syndat med å falla för frestelsen å utfört dn på dom hedniska högtiderna,Gud är lite förbaskad på dig...mn inte jag,mn studsa hit md skivorna nu...

2007-02-09 @ 10:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback