lidandet

det festas mycket i studentkretsar...
det festas väldigt mycket i studentkretsar...
till och med oroväckande mycket ibland...

studentlivet är ett låtsasliv, man skapar en egen verklighet, där det egentligen inte finns några regler, inga konsekvenser av ens beteende.
det är sjukt hög press på att man ska ha roligt hela tiden, det finns inget utrymme för att få ta det lugnt och lite avskilt, och definitivt ingen plats för de som mår dåligt..
istället ska man rycka upp sig och följa med ut, har man inte roligt så ska man låtsas att man har det.

det blir en ond cirkel, man dricker o har roligt, man dricker för att ha roligt, man dricker för att man inte ska vara tråkig, man dricker för att man inte ska må dåligt, man dricker för att döva de känslor som inte får finnas där.... man dricker...

det är ganska hemskt att stå på andra sidan och titta på, iaf när man väl kommit underfund med sig själv och gjort något för att ta sig ur det där beteendet..
bara stå och titta på och se människor man bryr sig om förstöra sina liv redan innan de fyllt trettio.. unga, begåvade, smarta människor som har hela livet framför sig...
det är inte svårt att bli alkoholist i en sån här värld....
det är svårare att inte bli det..

ingen säger till, eftersom det är helt normalt beteende att vara full flera gånger i veckan, vad skulle vara så fel med det? det är väl inget farligt, alla andra gör ju det? ingen ser när det gått överstyr.. ingen inser... utom den som står vid sidan om, och tittar på... och vågar inget göra...

Kommentarer
Postat av: Dt Sneda Steget

Hörru,Jag håller med dig,mn man kan göra saker på olika sätt...Å man kan ha kul utan alkohol,å jag som inte é student festar minst lika mkt som studenter,å dt gör alla andra jag känner oxå inom dn "civila" bekantskapskretsen....Have Fun and take Care

Postat av: Ollie

Nu har ja fått tummen ur röva och börjat blogga igen. http://danielolausson.blogg.se/

2007-01-15 @ 19:57:42
URL: http://danielolausson.blogg.se/
Postat av: Auburn

Har inte sett studentlivet som ett låtsasliv.
Har nog bara sett det som det enda livet jag vill ha och klarar av just nu.

Det må vara så att jag bara inte insett det ännu, men jag tror jag hellre förblir naiv och blåögd ett tag till.

2007-01-17 @ 21:57:50
URL: http://auburnskies.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback