summering

nu är vi inne på första veckan av det nya året... år 2007
då känns det väl ganska naturligt att ta och summera det gångna året... år 2006... jag tänker inte ta det efter stora internationella händelser utan efter stora händelser i mitt eget liv ist!


2006 var verkligen:

1. fotbollens år... för min del iaf, det var längesen jag skrikit så mkt och varit så upprörd efter ett fotbollsmästerskap som efter VM. när Portugal åkte ut satt jag inne på Liseberg mitt under Partille Cup och stortjöt på en bänk framför storbildstv.. jag var helt enkelt otröstlig,, detta skulle ju vara deras tur, men nej inget VM-guld blev det för Figo... en stor salut till dig ändå Luis Figo för vad du gjort för portugisisk fotboll!

2. sexets år.... hur sjutton kunde det bli så att år nollsex visade sig vara det år då jag fick mest sex? väääldigt snedvridet hehe. men så kan det gå.. i och för sig var det inte direkt svårt att överträffa föregående års statistik på den delen när man levt i celibat en längre tid :p

3. bröstens år.... herregud! jag begriper verkligen inte hur det har gått till, men nån gång under våren svällde jag som en ballong och gick upp 1,5 bh-storlek.... OCH NEJ! jag har inte gått upp en massa i vikt och det beror inte på några p--piller, det bara hände! som någon sorts explosion. ni tjejer som gnällt över att ni har för små bröst, var nöjda! för fy fan för att behöva köpa nya svindyra underkäder för att man inte får plats i sina gamla, o sen får man helt plötsligt bara uppmärksamhet för att man har två meloner under hakan... neeee du jag var nöjd som det var..... bysthelvete!

4. förändringarnas år... helt plötsligt hade man gått o blivit gammal, och man gick inte första året på högskolan längre... nästan alla som kom var yngre än en själv och nu skulle man vara vis och erfaren, lite jobbigt när man fortfarande känner sig som en rookie i de flesta situationer. jag har blivit kallad för tant av två stycken killar i år och det lever fortfarande kvar, åldersnoja extreme! folk gissar på att jag är 25 år gammal!!! neeeeeeej jag har väl inte åldrats så mkt??? o skolan har blivit mycket svårare o de gamla klasskompisarna har förändrats... bara sådär så vill ingen längre ut, de gamla grupperna har splittrats, alla har börjat toffla och ingen hade tid med en stackars galen liten student längre som inget hellre ville än att allt skulle vara som förr.

5 och så avslutningsvis kärlekens år... jag lärde mig hur det känns att älska någon, att sätta dennes behov framför mina egna... hur det känns att totalt försvinna i en annan människa... hur det känns när man tror att man hittat den person som är menad för MIG, den som man alltid ska vara med...
jag lärde mig också strax innan årets slut hur det känns att förlora denna människa...
ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om jag hellre hade varit utan den här upplevelsen, för det är det smärtsammaste jag varit med om i hela mitt liv..
vet inte om jag tror på det här med att "bättre att ha älskat och förlorat, än att aldrig ha älskat alls"


jag börjar 2007 så som jag avslutade 2006 allmänt förvirrad, vilsen och med en stor sorg i själen....
sen får vi se om 2007 kan lösa upp knutarna i mitt sinne.

nyårslöften:
1. återuppliva bh-lösa fredag
2. dricka mindre (alkohol)
3. inte dejta eller bli tillsammans med någon under 2007

Kommentarer
Postat av: Andreas

Häng ihop tjejen! Du e fortfarande Ung och Alert!
Hehehe, det där med brösten, se det positivt, du lär inte ha problem med killarnas uppmärksamhet ;)

Jag tror även att Figo klarade nederlaget, det får dom betalt för =)

Och sist men inte minst, Kärlekten. Håller med dig! När man kär så är man i trans, men hoppar bland molnen och hoppas att det aldrig tar slut. Men ibland tar det slut, och man håller på att falla. Men bit ihop, samla ihop dina pusselbitar igen och försök tänk på något annat. Kanske en resa ngnstans med dina vänninor?
Och självklart ska du tro på "bättre att ha älskat och förlorat, än att aldrig ha älskat alls"!! Det är ju därför vi finns! Om du inte vill bli en nunna.. vilket ja inte tycker du ska bli... (inte än om du inte vill).

Så, ja tycker du ska ändra det sistnämnda i ditt nyårslöfte!

Ses snart o ha de sö gött, tjejen!

MVH
Andreas i Kalmar

2007-01-03 @ 14:10:55
Postat av: Andreas

Häng ihop tjejen! Du e fortfarande Ung och Alert!
Hehehe, det där med brösten, se det positivt, du lär inte ha problem med killarnas uppmärksamhet ;)

Jag tror även att Figo klarade nederlaget, det får dom betalt för =)

Och sist men inte minst, Kärlekten. Håller med dig! När man kär så är man i trans, men hoppar bland molnen och hoppas att det aldrig tar slut. Men ibland tar det slut, och man håller på att falla. Men bit ihop, samla ihop dina pusselbitar igen och försök tänk på något annat. Kanske en resa ngnstans med dina vänninor?
Och självklart ska du tro på "bättre att ha älskat och förlorat, än att aldrig ha älskat alls"!! Det är ju därför vi finns! Om du inte vill bli en nunna.. vilket ja inte tycker du ska bli... (inte än om du inte vill).

Så, ja tycker du ska ändra det sistnämnda i ditt nyårslöfte!

Ses snart o ha de så gött, tjejen!

MVH
Andreas i Kalmar

2007-01-03 @ 14:11:04
Postat av: OttO

hmmm, vilken andreas är det här?

Postat av: Ernstheimer

Det kan väl bara inte vara Ivarsson? Okej, han är överironisk, men det här är bara för mycket i så fall. Dessutom skulle han aldrig stå för så många stavfel på så kort tid. Men jag ser fram emot att checka om du följer dina löften..

2007-01-03 @ 19:39:57
URL: http://ernstheimer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback