som en krokodil

ibland är det helt ofattbart att något så trivialt som tv kan få oss att gråta så stora tårar.
är det sanna tårar eller krokodiltårar?
vad är det som påverkar oss så till en grad att vi inte kan låta bli att visa våra känslor fysiskt när det i iaf  i 99% av fallen handlar om personer eller händelser som vi inte känner eller har varit med om?

hur kan man fälla tårar över någon man inte vet något alls om?
varje dag hör man hur tjejgäng snackar om att de börjar gråta över något de sett på en talkshow typ oprah och under programmets gång ser man t.om programledaren gråta.. kan de tårarna verkligen vara äkta vecka efter vecka?

vissa av oss gråter för allting, gör det tårarna mer eller mindre viktiga?
ja i viss mån så är det faktiskt så... vissa tårar betyder mer, vissa betyder mindre...
kanske man skulle dra ner lite på krokodiltårarna i reality-tv för att inte ringakta de personer man berättar om.

empati och respekt går att skildra även utan tårar

Kommentarer
Postat av: Marie

Extreme home makeover. gets me every time!

Postat av: Jonas

Det är väl en identifikationskänsla, man sätter sig själv in i den situationen och sympatiserar på ett empatiskt sätt.
Vissa har lätt för känslor, det gälle rju båda sidorna, skratt och gråt, betyder det att folk som gråter mycket "onödigt" skrattar onödigt också?

2007-11-21 @ 15:47:22
Postat av: OttO

jag förstår din synpunkt..
nu menade jag kanske inte riktigt så.. jag är bara trött på talkshows och liknande där det sprutar krokodiltårar dygnet runt som inte känns äkta. jag själv gråter ju varje gång jag ser en sorglig film

2007-11-21 @ 21:10:42
URL: http://oliveira.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback