hjälp!

ni vet hur det är när man sitter och filosoferar och skriver.. man tror att ingen läser, och de som möjligtvis skulle kunna läsa bloggen är ens vänner och familj. och de gör det nästan lite mer av en pliktkänsla, eller som i vissa fall när man bor långt ifrån varandra för att ha koll på vad som händer i ens liv. det rör sig i alla fall för det mesta om personer man känner.

för vem annan än de som känner dig skulle vilja läsa din blogg? frågar du dig själv.
det är faktiskt inte helt omöjligt att det sitter någon helt okänd där ute som kollar upp din blogg då och då.. rätt var det är så händer det! en helt främmande människa kommer fram och säger:
- Jag brukar läsa din blogg..
Hur ska man reagera på det?

En del blir glada och tänker "shit jag har ett fan, va kul", andra blir lite rädda.. vilket inte är så konstigt egentligen, för det sitter en främmande människa där ute och bedömer dina tankar och dina åsikter, nån som du inte har en aning om..
det gör det hela lite lättare att förstå när man inte känner igen namnet på den som kommenterar det man skriver och man springer runt och frågar halva sin bekantskapskrets om det är någon av dem som kommenterat.. man tror att dom ljuger, att dom inte vågar stå för det de skrivit bara för att det var negativ respons.. men det kan faktiskt vara någon helt okänd..

vad ska man då göra åt saken? ska man börja cencurera sig själv, eller ska man bara tänka sig för en extra gång innan man skriver?
näää, en blogg är en blogg och den är till för att ventilera känslor och åsikter.. sen om någon annan inte håller med så är det deras problem.. för den som skriver hävdar inte att det är allmängiltig fakta, det är åsikter och åsikter är subjektiva. dom ska vara det.. och en åsikt kan aldrig vara fel...

du kanske inte håller med, men man kan inte tycka fel... felinformerad men aldrig tycka fel

Kommentarer
Postat av: Markus

Nej, men du kan stava rätt. "dom" existerar inte i svenska språket. hela din text är språkmässigt skräp. och du ska bli journalist? lär dig stava först.

2008-04-03 @ 23:03:20
Postat av: OttO

nu är det faktiskt så att det är helt legitimt att skriva dom..
och jag vet att min text inte är språkmässigt skräp men gud vad gulligt av dig att bry dig så mycket så att du orkade skriva den där kommentaren, tack så hjärtligt! väldigt rart av dig, jag ska ha dig i mina böner ikväll lilla hjärtat

Postat av: Malin Alfredsson

Hej, det var jag som gav mig tillkänna vid kassan på kåren. Bakgrunden till att jag ibland läser din blogg är att jag tog ett studieuppehåll i höstas. Satt framför datorn och undrade vad som hände i Kalmar. Surfade in på blogg.se och sökte på just bloggar i Kalmar, hittade då din blogg och några andras. En del av dem läser jag fortfarande. Sitter absolut inte och granskar ditt språk eller kritiserar dina åsikter, har alltid ett val att inte läsa det du skriver, om det totalt kolliderar med mina åsikter, ikke sant? Tydligen finns det dock personer som väljer att lägga sin tid på att "rätta" andra, vad vore samhället utan små språkpoliser som Du, Markus? Känns hoppfullt inför framtiden när en del väljer att fokusera sin energi på sådana världsliga problem. Ha en trevlig helg!

2008-04-05 @ 12:01:10
Postat av: Marie

hahaha. ljuvligt. kommer du ihåg när det här hände på min blogg? jag måste skriva nåt sånt där jävligt snart igen.

2008-04-05 @ 12:21:20
URL: http://inkorrekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback