time

vems snilleblixt var det att man först ska vrida tillbaka klockan och sen ställa fram den igen? varför kunde vi inte bara låtit den vara som den är? då hade ju klockan alltid varit lika mycket!
- Ja men det är ju för att vi ska få en timme längre dagar på sommaren säger folk då.. Som om inte dagarna på sommaren var jättelånga redan som det är! Hade det inte varit bättre att få lite mer ljus under dagarna på vintern kanske? Vintern är ju redan sjukt mörk och deppig och vad gör vi åt saken? jo vi tar bort en timme till från dagen där..

o sen för att inte tala om påsken!
olika tidpunkter varje år! okej det har tydligen något med vårdagjämningen att göra, men vafan, hur onödigt är det inte att hålla på att flytta sin högtid varje år?
förra året låg påsken första veckan i april, i år låg den i mitten av mars och det snöade! Gott folk det snöade!!! låter det som påsk? näää, snarare som midjul (okej det finns ingen högtid som heter så men det borde det när det snöar i mars men inte under jullovet)

det finns säkert massa bra argument och logiska förklaringar till varför man gör så här... bara att just nu verkar de förklaringarna väldigt dumma...
ska vi flytta på julen också?

det är ju nästan som att vi skulle ta bort skottåret och lägg till en extra månad på året istället vart 120-e år! låter det vettigt? nääää


så nu förväntar jag mig massa ilskna kommenterar om hur dum jag är och förklaringar på hur det egentligen ligger till... be my guest! (bryr jag mig? NEJ!)

Kommentarer
Postat av: mikko

trevlig namnsdag =D kind of...
ingen tele, ingen mail ??? hmm och det har du svårt me att skaffa ;P *heheh* men låter gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback