vänner?

det finns många olika sorters vänner.. ytliga bekantskaper, klasskompisar, arbetskamrater, nära vänner... och riktiga vänner...
man kan få vänner på många sätt, genom att vara rolig och söka upp folk, i skolan eller genom klubbar eller under kriser.. men hur vet man vilka som är de bra vännerna, de riktiga vännerna?

vissa band är starkare än andra, man blir tajta väldigt snabbt och man är oskiljaktiga från början till start. andra växer fram långsamt under en längre period.. men hur vet man vilka som kommer att hålla? vilka som man fortfarande kommer att vara vän med om 10 år? vilka relationer ska man lägga ner tid på och vårda och vilka vore det egentligen bäst om man bara lade ner med en gång? behöver man verkligen alla dessa "vänner"?

ibland när man blir vänner väldigt snabbt så vet man inte vem den andra personen egentligen är, man känner inte varandra. jo klart att man känner varandra, men man vet inte hur den andra personen kommer att agera under en given situation eller hur den tänker och känner inför vissa dilemman. kommer den att sätta dig först eller sig själv? kommer den kanske till och med att ta en annan väns parti framför ditt?

vissa säger "jag kommer alltid att finnas där för dig, ring mig när som jag kommer att svara" och de ser ut som att de verkligen menar det.. men sen när du ringer klockan tre på natten och verkligen behöver dem så svarar de inte, de hör inte av sig förrän långt senare.. de säger "jag trodde inte att det var så viktigt för då hade du nog ringt igen".. varför skulle man ringa mitt i natten en vanlig veckodag om det inte var något viktigt? här pratar vi inte om fyllesamtal utan ett samtal kanske en måndag eller en tisdag, en natt när du inte ser någon annan utväg längre och så desperat skulle behöva någon just då...
skulle en riktig kompis svara så?


hur många riktiga vänner har du?

Kommentarer
Postat av: Vickan

du är iaf en av mina!

Postat av: Marie

Fem. Thats it. Själv?

2008-04-17 @ 02:14:43
URL: http://inkorrekt.blogg.se
Postat av: snesteg

4 till antalet är dom...mn faan vad dom är bra...

2008-04-18 @ 09:04:43
Postat av: Angelica

ärligt talat, vad jag vet ingen..kanske möjligtvis en...

2008-04-18 @ 13:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback