jag kärar dig?

det här med känslor är inte alltid det lättaste... speciellt inte att uttrycka dem.
en vän skrev nyligen på sin blogg om hur svårt hon hade att verbalt förklara för sig pojkvän hur glad hon var att hon hade honom.. men ibland kan det även vara svårt att säga det med text..

när man har kommit till det där stadiet när båda yttrat att man är kär i den andre känns det på nåt sätt otillräckligt att bara skriva eller säga "tycker om dig".
att avsluta ett sms med "jag tycker om dig" när känslan man har är så mycket större än bara tycka om kan kännas frustrerande.

men vad ska man skriva då? i alla fall inte jag älskar dig eller love you.. love you låter lite som att man driver med det och det är nåt som man kan kasta ur sig lättvindligt till polare eller bekanta lite hur som helst, "love you babe"
och att säga jag älskar dig utan att vara helt säker på att man faktiskt gör det är förödande, även om man nu är säker på det och vet helt och hållet vad det innebär att älska någon kanske man inte vill skriva det eftersom man är osäker på om man kommer få samma mening tillbaka.
näää då är det nog bäst att undvika att säga/skriva det alls. men hur säger man till någon i till exempel ett sms eller ett brev att man är kär i den utan att skriva just den meningen? för inte avslutar man något med att skriva jag är kär i dig, så öppnar man ju mer ämnet.
och inte kan man skriva "jag kärar dig" liksom..   hopplöst dilemma det här..

om någon har en bra formulering som går att använda så snälla skriv i kommentarer, för jag har fått slut på idéer..
(jag är tokig/galen i dig med mera har redan testats)

Kommentarer
Postat av: Linda/Pärlan

Hmm.. svårt det där. Men jag tycker faktiskt att man borde kunna säga "Jag kärar dig".. varför inte?! Det är ju lite mer än "Jag gillar/tycker om dig" och absolut inte lika mkt som "Jag älskar dig".. Har tyvärr inget annat förslag, men tycker det där är ett givet uttryck! =)

Postat av: PW

Hamnade på din blogg av en slump. Fastnade för frågeställningen.
Varför skulle det inte räcka med "jag tycker väldigt mycket om dig" eller kanske fylla ut det lite, med exempelvis "du betyder mycket för mig"?
"Krydda" uttrycken lite, så kommer väl budskapet fram rätt, eller?

2008-01-31 @ 01:25:01
Postat av: jennie

"jag kärar dig" tyckte jag var jättefint! :) annars kan man ju skriva "du är fantastisk" eller "du är underbar i mina ögon" och liknande!

2008-01-31 @ 14:43:16
Postat av: kristoffer

"jag kärar dig" kan ju misstolkas för jag "tjärar dig", vilket kan ge en mer eller mindre motsatt effekt än den som eftersträvats...?

2008-02-20 @ 13:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback