utan tv?

det finns tydligen människor som bor själva utan att ha tv... även om det kan tyckas märkligt så påstår sig dessa människor klara sig helt utomordentligt utan denna livsnödvändiga uppfinning..

"jag går över till min kompis om jag vill kolla på nåt, hon bor ju ändå så nära"
men vad händer om kompisen har en het date och inte vill bli störd? tänk om programmet man vill se går mitt i natten? tänk om kompisen inte har alla kanaler!

"jag laddar hem alla filmer och serier"
går allting att ladda hem? laddar du hem nyheterna och sporten också? har du tidning hemma så att du känner att du inte behöver uppdatera dig om vad som händer i världen? för trots allt, internetupplagan på alla tidningar innehåller faktiskt inte allt även om de är ganska bra.

det är svårt att fatta att det finns personer som lever sitt liv utan den där skärmen, när det finns andra i ens omgivning som har en tv i varje rum. vissa är så beroende att de till och med har monterat upp en plattis på toaletten..
fatta vad gött, sitta o skita och kolla på sporten samtidigt... då skulle man aldrig lämna toan..

sen, hur många kanaler behöver man egentligen? vissa har bara sportpaket, andra nöjespaket, en del kollar bara på musikkanaler.. behoven ser olika ut... men de allra flesta har ett liiiitet behov av att kolla iaf...

(ja naturligtvis finns det undantag som bekräftar regeln, annars hade det här blogginlägget aldrig blivit till!!)

Kommentarer
Postat av: Stéph

Jo du Otto, tragiskt nog är jag en av de som inte har TV. Otroligt, men sant.

2008-10-06 @ 21:53:19
Postat av: Jonas

Jag har en tv men ingen box =) så jag använder den uteslutande som extra skärm.



Aldrig ägt en tv i mitt liv, går ju bara reklam och skit på tv.

Internet is the shit. Nyheter från båda vinklar etc etc.

2008-10-07 @ 00:54:40
Postat av: vickan

blev så glad att vi fick komma.. lööööve

2008-10-08 @ 10:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback