vad är det för fel på dig?

en dator kan vara en accessoar, en bästa kompis, en livräddare.. när det fungerar som den ska det vill säga..

när den inte fungerar som den ska så kan den vara en värsta fiende, upprinnelsen till massa meningslöst våld.. ibland blir man så förbannad på den lilla lådan att man vill slänga den ut genom närmsta fönster, som rockstjärnor brukade göra tv-apparater i sina hotellrum.

man sitter där och pysslar som bäst när den lilla lådan helt plötsligt får för sig att nähää, nu tänker jag inte alls låta min användare sitta på youtube längre, jag tror jag vill lägga in en bugg och hävda att min användare avaktiverat java-skripten.. teknikens under my ass.. dessa små saker som ska underlätta våra liv lever för att jävlas med oss.. så fort som man gör något som datorn hävdar är en nödvändig uppdatering för att systemet ska fungera bra så slutar helt plötsligt allt annat att fungera.

virus, buggar och uppdateringar.. det är djävulens nya sätt att plåga mänskligheten nu när vi inte längre bryr oss om han ger oss sju dåliga år av misslyckad skörd.

snälla gud kan du inte fixa en dator som fungerar som den ska? med all denna teknik och supersnillen borde det redan finnas det.. förmodligen är det företagen själva som lägger in problemen för att vi ska tvingas köpa mer av deras produkter.. onda förhatliga cirkel som upprepar sig själv.. ni vill inte att vi ska ha fungerande hjälpmedel, ni vill att vi ska vara beroende av er..


Dagens I-landsproblem, icke-fungerande teknik är vårt nya stora handikapp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback