ibland

det där med hur många läsare man har och hur många kommentarer man får varierar ju sjukt mycket.
ibland kan man skriva något totalt meningslöst som alla kommenterar på och ibland skriver man något jättekul och intressant som absolut ingen verkar ha brytt sig om.
hur tänker folk egentligen när de väljer att kommentera på inlägg?

sen har vi de där fantastiska människorna som bara kommenterar för att skriva : heeeej läs min blogg! och sen bifogar sin URL-adress..  oftast är det här människor som man inte har en aning om vilka de är eller varför de valt att publicera sin skit på ens egen blogg, och oftast är deras bloggar inte så jättekul heller, mest i stil med "ååååh idag har jag matteprov fan va svårt o jag hatar verkligen min lärare, här är dagens outfit, jag vet att jag glömt sminka mig så typ tänk undan det"

intelligent va?

ska man inte ha något att säga om man ska publicera en kommentar? eller i alla fall tro att den vars blogg man publicerar sin URL i har ett intresse av att läsa ens egen blogg? inte vill en 35-årig karriärkvinna läsa en blogg av en 14-åring utan intressen eller substans? och en sporttokig kille i 20-årsåldern vill knappast läsa om dagens outfit av Eva 21 år.

man kanske ska anpassa budskapet lite efter målgruppen om man nu måste kludda i andras budskap/bloggar...

Kommentarer
Postat av: Lisa

du är typ den enda som kommenterar mig blogg och jag älskar det!



2009-01-27 @ 16:01:30
Postat av: Lynn

Hej Otto! Tack för länken, de hade verkligen sååå fina klänningar! Jag ska fortsätta titta på dem senare idag, elof blev riktigt irriterad när jag satt och tittade på sidan vid halv elva igår... konstigt?



För övrigt håller jag med dig! Jag hade en kvinna på ca 50 (+?) som tyckte att eftersom hon hade lagt till min blogg i blogglovin' så skulle jag göra samma sak för henne. Varför? Jag har inget intresse av att läsa hennes blogg, och alla som har lärt sig internet "på senare dagar" verkar ha en förkärlek för bilder som glittrar och rör på sig. Usch:P

Postat av: Abbebabbe

Inte till en endaste trollunge?! Nu tycker jag allt du är lite orättvis.

2009-01-28 @ 11:09:50
URL: http://sextiowatt.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej. Hoppas du har haft en bra dag.



Kolla gärna in min blogg!



Kramar!

2009-01-31 @ 00:34:14
URL: http://inkorrekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback