himlen flyter förbi

på våren kan det  vara sådär fantastiskt soligt utan att faktiskt vara varmt.. ett sånt där soligt som man behöver för att må bra och för att orka med allting.. det är då himlen ser ut att flyta förbi på andra sidan fönstret.. molnen blåser förbi så snabbt att de ser ut att glida, men inte sådär stormigt flygigt utan på ett behagligt sätt.. då vet man att livet är på väg tillbaka igen.. att allt kommer att bli bra.. allt börjar om och allt får en ny chans.

kanske därför som det är så populärt att vårstäda, för att det känns som en ny början. en chans att börja helt rent på ruta ett och försöka göra om, göra rätt. nånting är det i luften i alla fall, nåt som får oss att må bra, som får oss att känna och tro att vi faktiskt klarar det här.


vårkänslor är klart underskattade

Kommentarer
Postat av: Marie

jag har runkarm. det kallar jag vårkänsla.

Postat av: Lynn

Hon sa:



"Nu har jag rensat ur,

nu spelar ingenting nån roll

Nu kan det blåsa vart det vill -

för nu är allt tillbaks på noll

Och här kan allting börja om,

nu kan jag se vad jag förträngt

Nu ska jag passa mig för dom,

som aldrig gjort som dom har tänkt

För jag vill aldrig bli en sån,

så har jag lärt mig det igen

Det kanske passar nån,

men inte mig och inte än"



Vårkänsla :)

2009-04-29 @ 09:00:03
URL: http://elineevelyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback