sommarlov

visst saknar man att ha sommarlov?! den där underbara känslan av 2,5 månad ledigt utan förpliktelser, nästan lite så att man önskar att man hade blivit lärare istället och fått slappa lite under lovdagarna.

när hade du ditt sista hellediga sommarlov? alltså innan det var krav på att du skulle sommarjobba för att överleva de där månaderna utan studiemedel, eller hade du snälla föräldrar som sponsrade kanske?

mitt sista riktiga sommarlov var sommaren jag fyllde 14. alltså över 10 år sedan, knappt så man kommer ihåg det längre.



Mitt sommarlov
Vad jätteskönt mitt sommarlov ska bli
Då är man ledig hela långa dan
Och alla människor vill ut på landet
Och nästan ingen vill gå kvar i stan

Mitt sommarlov
Vad jätteskönt mitt sommarlov ska bli
Med bad och sol och jordgubbar och glass
Tänk när man springer barfota i gräset
Och humlor surrar kring i solens gass

Och jag ska önska mig många soliga dagar
Så det blir varmt i vattnet i vår vik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback