på äventyr i sthlm

I stockholm springer alla jätte jätte jättefort, om man står i vägen då så blir det jätte jätte jättesynd om en...
Om man står på fel sida i rulltrappan är det inte heller populärt..

När man åker tunnelbana kan gamla alkisar komma fram och försöka att adoptera dig och hävda att de är din morfar/farfar.

i rulltrappan så kan man träffa lustiga damer som skriker: du ska få bli min ängel, här bär mina lådor som jag köpt på 25% rea i en jättedyr affär så att jag inte behöver bära dem själv i rulltrappan som för övrigt skrämmer livet ur mig.

man kan åka buss uppklädd som värsta sortens nippertippa utan att någon alls finner det märkligt.

man kan hoppa av bussen på precis rätt ställe och ändå hamna helt fel när man väl börjar gå för att vägbeskrivningen på eniro inte säger vad den anser vara uppåt och neråt..

man kan vakna till på tåget och få en chock för att damen bredvid har en stor fet råtta innanför kläderna som hon låter springa runt fritt inne på bussen.

man kan även hitta studentboenden med en utsikt och ett läge som sociteten skulle döda för, och man kan hitta taxichaufförer som heter jesus och bestämmer sig för att gratis ge dig en guidad historisk tur genom staden när han ändå är igång och kör.

man kan bli kvarglömd på lappkärrsberget av sightseeingbussen och inte veta var sjutton i sthlm  man befinner sig och hur man ska bära sig åt för att komma till skrapan och hitta resten av gruppen.


man behöver inte åka långt för att känna sig som en turist i en exotisk omgivning


Kommentarer
Postat av: Heppelhuren

Ha ha ha ha!!

Det här var lätt det bästa inlägget du har skrivit!

Fortsätt så :)

2008-09-29 @ 15:04:54
Postat av: OttO

tack tack =)

Postat av: Marie

Right on. Jag hatar den stan.

2008-09-29 @ 19:31:34
URL: http://inkorrekt.blogg.se/
Postat av: jennie

haha du är sjuktrolig sötnos =)

2008-10-01 @ 12:54:34
Postat av: Anna

Hahaha, så kul!! Jag var hennes ängel, ja det var jag...

2008-10-28 @ 21:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback