så som du behandlar din nästa

Bara för att man är full och betalar för sig så kan man inte bete sig hur som helst. De som jobbar på krogar är också människor som förtjänar att bli behandlade med respekt. På facebook kan man hitta den här gruppen: Hur du behandlar oss bartenders
Eftersom den har skapats så finns det tydligen ett behov av att lära folk hur man ska bete sig, hur nu det kan komma sig. Har inte krogen 18-årsgräns för att man anses vara vuxen då? Här verkar folk sjunka ner till femårsnivå igen bara för att de får lite sprit i kroppen.

Här finns det i alla fall lite regler för vad som gäller om man är gäst:
1. Våra namn är inte "Ööh", "Brorsan", "Kompis", "Du", "Hörru" osv. Ju mer du hetsar, desto längre tid kommer det ta innan du får beställa. Vissla? Glöm det..

2. Stå tyst och var beredd med betalning, bara för att vi råkat kolla på dig betyder det inte att vi är redo att ta din beställning. Bara för att vi INTE råkat kolla på dig, betyder det inte att vi EJ vet att du står där.. VI VET ATT DU STÅR DÄR!

3. Ta aldrig någonsin tag i oss, ALDRIG!

4. Börja aldrig med att säga "Jag vill ha en stark drink" och sen tro att du ska få betala för en 4'a... Vill du ha en stark drink, beställer du en 6'a eller i vissa fall mer. Du betalar för den också.

5. Vifta inte med kort eller pengar, du framstår bara som en idiot vilket gör att vi prioriterar dig sist.

6. Klaga inte på priserna i baren, gå någon annanstans istället. Tror du jag bestämmer dom?

7. Bra dricks, bra service. Kommer garanterat ta dig först nästa gång..

8. JA, det ÄR alkohol i din drink. Kan du inte känna smaken är du antingen för full, eller så förstår du inte att en "fruktig drink" inte ska smaka ren sprit.

9. Tjejer - kör aldrig "Men kan du inte bjuda på en shot?". Det bjuds inte på sprit i Sverige i barer enligt lagstiftning, tror du jag vill riskera mitt jobb för dig? Åk till Mallis..

10. När det är din tur, ha din beställning klar. Vänd dig inte om och fråga 10 vänner vad dom också ska ha för då tar vi garanterat andra emellan.

11. Om ni är ett sällskap och alla ska ha samma sak, beställ det samtidigt då! Kom inte en och en... det hade redan varit klart första gången om ni hade haft lite framförhållning.

12. När jag är klar med er beställning och ni ska betala, lägg inte på 7 andra drinkar. Det finns andra människor som står och väntar!

13. Du behöver inte skrika mig i örat, jag är inte döv och jag lovar att jag hör dig, annars frågar jag...

14. Ok, du spillde dina shots/drinkar över bardisken och vill ha nya. Och? Köp nya eller be idioten göra det som spillde ut dom.

15. Jag bryr mig inte om du känner nån som känner nån, det finns inga magiska priser. Om du inte har råd att gå ut, stanna hemma?

16. Det går att vara trevlig mot folk i baren, faktiskt. Vi erbjuder dig en service, behandlar du mig som skit kommer vi garanterat se till att du får vänta extra länge nästa gång du ska beställa... avsiktligt.

17. Sträck dig inte över bardisken bara för att du vill ha lite mer is eller en limeskiva, jag vill inte ha dina smutsiga händer i min bar.


18. Du är lite för packad för att dricka mer, lacka inte på mig! TACKA mig imorgon istället...

19. Du behöver inte stå och sucka i baren bara för att det tar tid, ser det ut som att jag står och löser korsord? Jag jobbar så snabbt jag kan, och är du inte smart nog att fatta det så kan du ju ställa dig i baren själv så får vi se hur bra det går.

20. Jag såg precis att du snodde drickspengar som låg kvar på bardisken, patetiskt, du borde inte vara ute om du inte har pengar. Åk hem.

21. "Varför tog du dom före mig?!". Dude, tror du jag har koll på exakt i vilken turordning alla 40 framför mig kom i? Nej precis, lugn.

22. Kom inte med "Mina pengar betalar din lön" skiten. Dina pengar betalar också vaktens lön som precis är på väg att slänga ut dig..

23. Stå inte med en femhundring och fråga hur mycket ölen kostar när du ska betala. Den kostar GARANTERAT inte över femhundra så du kan vara lugn..

24. Gå aldrig, ALDRIG någonsin in i baren. Du kommer garanterat inte få vara kvar..

25. Om vi säger att något är slut så är det SLUT! Joe Labero jobbar inte i baren, jag gör det.


Kanske alla skulle testa på att jobba i bar någon gång så att de ser hur det är att bli behandlad som ett IQ-befriat djur?

Kommentarer
Postat av: Marie

hööru du. vi bryter mot varenda en av de där reglerna efter fyra öl. därför vägrar jag vara med i den där gruppen

Postat av: OttO

nääää inte jag... bara när det gäller personliga bankmän haha

2009-03-23 @ 22:30:24
URL: http://oliveira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback