kom igen

är du också en sån där som har så oerhört svårt att motivera sig själv till att träna? som drar ut på det in i det sista och tänker nääää, alltså jag är ju inte tjock än så jag behöver nog inte..
helt plötsligt sitter man bara där och upptäcker att man har överflödskilon på fler ställen än man trodde och ångesten sitter upp i halsen..
hur gör man då gör att komma igång? vad är bästa sättet att börja träna för någon som inte rört sig mer än såpass mycket kraft som det tar att byta program på tv-n med hjälp av fjärrkontrollen?
promenader sägs vara bra, men hur mycket måste man promenera för att tappa 3-4 kg? eller rättare sagt, hur länge måste man promenera? simma, visst snällt mot lederna och bra för hela kroppen, men att gå till simhallen kostar en hel del, så gör även gym..
träningsprogram från tv-shop kanske funkar, men då ska man ha ett stort rum med mycket utrymme för rörelse och de flesta har inte speciellt mycket plats över i sina vardagsrum/tv -rum eller så är det alltid folk där.. och inte vill man väl köra bort dem för att man ska träna? i alla fall inte om man inte bor själv
någon som har några bra kom-igång-tränings-tips? skriv i så fall gärna på kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ta och jogga så långt du bara pallar åt ett håll, rakt ut hemifrån bara, gärna med bra musik och tänk på saker som får dig att glömma bort världen, när du inte pallar att jogga längre, så har du lika långt hem

det är DÅ du börjar bränna på riktigt.



Så jogga 3-4 km i en riktning bara. Sen måste du ju ta dig hem =)

2009-09-25 @ 04:41:56
Postat av: OttO

haha det var ju det jag gjorde, sen kunde jag inte gå på två dagar för att jag sprungit för långt och benen vägrade bära mig :p

Postat av: Lynn

Om man går ut och går ca 40 min/dag och bara äter frukt så går man tillbaka till utgångsläget på ca 2 veckor. :)

2009-09-25 @ 16:30:14
URL: http://elineevelyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

199:- i månaden. Bra erbjudande för studenter på Nautilus. Simträning, gruppträning och gym. Varierad träning är den roligaste. Det roligaste är det som får dig att fortsätta träna och därför också den mest effektiva. Hitta nåt du gillar, så är saken biff.

2009-09-27 @ 03:13:23
Postat av: Johanna

man tränar bara för att det är så grymt roligt att vara så utpumpad så man spyr, bästa känslan ju! mer motivation än så behövs inte Otto ;P



ett par timmar riktigt fysiskt krävande sex om dagen funkar om man gör de ordentligt ;) roligare än så blir de nog inte? :P

2009-09-27 @ 11:29:29
URL: http://jrydefalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback